ایران كمترین سهم را در آلودگی دریای خزر دارد
نوشته شده توسط : xmovies

'محمد جواد محمدی زاده ' پنجشنبه شب در اداره كل محیط زیست مازندران در نشستی با خبرنگاران افزود: در راستای كاهش آلودگی های زیست محیطی این دریا پنج سند همكاری در دست بررسی قرار دارد.

وی ادامه داد: در این سندها به مقولات حقوقی زیست محیطی، فاضلاب های صنعتی و خانگی و حفظ ذخایر آبزیان توجه شده است.

وی با اشاره به اینكه آلایندگی ها با منشا خشكی به دریای خزر بین همه كشورهای حاشیه این دریا تا حدودی به یك نسبت وجود دارد، افزود: كشور ایران كه از بین 14 میلیون نفر جمعیتی كه در حاشیه این دریا ساكن هستند حدود هفت میلیون جمعیت را دارد، باید در این بخش بیشتر مراقبت كند كه در این زمینه طرح جامع كاهش آلایندگی خزر در هیات دولت مصوب شده است.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بر اساس برنامه پنجم توسعه، مسایل زیست محیطی دریای خزر در استانهای شمالی باید حل شود.

محمدی زاده همچنین از صادر شدن مجوز زیست محیطی ساخت پالایشگاه با استاندارد یورو5 در شهرستان بهشهر استان مازندران خبر داد.

وی با بیان اینكه از بین 29 مكان گزینش و معرفی شده یك گزینه كه در 10كیلومتری تالاب بین المللی میانكاله قرار دارد، مورد تایید قرار گرفت، ادامه داد: مجوز زیست محیطی استاندارد یور 5 تضمین لازم در جلوگیری از هرگونه نشت آلودگی را به همراه دارد.

وی تاكید كرد: نگرانی از بروز آلودگی در تالاب بین المللی میانكاله، آب های زیر زمینی و هوا وجود ندارد.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست كشور همچنین با تاكید بر اهمیت مقوله حفاظت از محیط زیست مازندران گفت: محور اصلی توسعه استان مازندران از نظر سازمان محیط زیست به ترتیب گردشگری، كشاورزی، صنعت و معدن، بازرگانی و خدمات است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست كشور، گفت: در هشت ماه اخیر 38 طرح عمرانی مازندران كه سالها با مشكل مجوز زیست محیطی مواجه بود، مجوز اجرا دریافت كرد.

وی در پاسخ به سئوالی در باره مصرف آزبست در برخی از واحد های تولیدی گفت: استفاده از آزبست ممنوع است و سازمان محیط زیست نطارت كامل بر ثبت سفارش و مصرف آن دارد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین به تخصیص 50میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی مشكلات زیست محیطی تالاب میانكاله بهشهر اشاره و اضافه كرد: طرح جامع مدیریتی میانكاله نیز تصویب شده است.

وی ساماندهی صیادان و دامداران كه به نوعی حق و حقوقی در این تالاب دارند را مهمترین مشكل منطقه دانست و اظهار داشت: این منطقه با حفظ اكولوژی باید برای صنعت گردشگری نیز مهیا شود.

وی از آماده بودن سایت نگهداری ببر در منطقه میانكاله خبر داد و گفت: این سایت با حدود 14میلیارد ریال آماده برای ورود دو قلاده ببر از كشور روسیه است.

استان مازندران با حدود سه میلیون و 100هزار نفر جمعیت، 338كیلومتر نوار ساحلی و 460هزار هكتار اراضی زراعی و باغی، در ساحل دریای خزر قرار دارد.

در زمینه حفاظت محیط زیست، 27 درصد مساحت آن از نظر حیات طبیعی و وحشی ارزش بسیار بالا دارد.

همچنین 32 درصد از گونه های پستانداران، 58 درصد پرندگان وحشی، 21 درصد خزندگان، 45 درصد دوزیستان و40 درصد ماهی های كشور نیز در استان مازندران زندگی می كنند. ك/3

2585/402





:: برچسب‌ها: بریتانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 461
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: